Recension Clinique Anti Blemish Solution 3-steg

Hej hej, nu har jag blivit sjuk igen. Har fått en förkylning, precis i rättan tid till Valborg. Får hoppas att jag är tillräckligt frisk ikväll för att gå ut, ska be mamma göra vitaminbomber i form av egenpressad juice, ta det lungt, kanske ta ett kallt bad (jo jag älskar att bada kallt) och ta hand om mig själv.

Hursomhelst, tänkte jag skriva om Clinique Anti Blemish Solutions som jag skrev om tidigare. Det är en trestegs behandling för ansiktet, med en rengöringsmousse, ett ansiktsvatten och en återfuktande hudkräm. Den ska funka på alla hudtyper men riktar in sig mest på problemhy med finnar. Jag har blandhy, acne och torra partier. Jag har provat det mesta i hudvårdsväg, försökt att jämna till min hy och få bort finnarna. Jag har tidigare provat Clinique's trestegssystem som har fyra olika varianter för olika hudtyper. Det funkade helt okej, det blev inte värre men finnarna åkte inte bort.
Denhär har funkat rätt bra på mig. Finnarna är inte lika stora när de väl kommer, och de kommer inte alls lika ofta som förr. Dock har jag blivit torrare i hyn, vilket syns när jag tar på mig mitt ansiktssmink.
Rengöringsmoussen kommer med en pump, och kommer ut som små bubblor mer än som en mousse, om man jämför med t.ex. hårmousse. Jag använder en pump till hela ansiktet. Jag blöter först ansiktet, sen masserar jag moussen in i ansiktet tills det nästan har torkat, sen sköljer jag bort det samtidigt som jag masserar in det ännu mer. Ansiktet känns rent och frächt, men jag brukar alltid ta en halv pump extra och tvätta extra runt ögonen och där jag känner att det behövs, eftersom första tvättningen tar bort sminket och den andra tvättar rent huden.
Ansiktsvattnet använder jag med en bomullspad, jag vänder flaskan två gånger bredvid varandra och gör sedan små cirkulära rörelser i hela ansiktet, undviker dock området runt ögonen. Det kan ibland svida lite när man går över på lite känsligare ställen, t.ex. om man har en liten plita kan det svida rätt ordentligt. Jag står bara ut, det är inget som varar. Efter ansiktsvattnet känns huden riktigt "clean ass fresh", superskönt!
Den återfuktande ansiktskrämen är det enda jag inte är nöjd med faktiskt. Min hy är supertorr, och även fast jag har finnar behöver jag tvätta så att det blir nästan uttorkande, och sen sätta på en bra fuktighetskräm för att jag inte ska fjälla. Denna fungerade inte alls för mig. För det första har tuben nästan helt tagit slut, eftersom den inte återfuktade provade jag att ta mer och att återfukta igen efter en kvart, vilket ledde till att jag använde den mer än de andra. Den återfuktar inte som den ska, den gör bara så att min hy inte totaldör av uttorkning, men inte mer än så. Efter bara någon minut så känns det som att man behöver sätta på nytt för att hyn inte skulle torka ut.
Istället för krämen har jag använt Clinique's Dramatically Different Moisturizing Lotion, ni vet den gula, och den har funkat bättre. Det känns som att den går djupare in i huden, återfuktar bättre och ja, bättre för mig.
Pris: Runt 400 kr för tre saker hos Åhléns.
Betyg: 3/5 (hade det inte varit för fuktkrämen hade det blivit högre)
Och såhär ser min hud ut efter ca 3 veckor av användning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0