Hårhistoria - Fem års hår

Nu har jag suttit och knepat och knåpat, försökt att komma ihåg rätt datum, kikat igenom hela min bilddagbok i jakt på bortglömda bilder och sorterat i rätt ordning, och nu äntligen är det dags att visa allt! Eller ja, inte allt. Det är nog ganska omöjligt. Jag tror inte ens att vissa saker finns på bild. Vissa saker vill man ju också glömma bort. Det har ju varit ett evigt experiment och alla försök har inte alltid blivit lika lyckande, vissa mindre än andra. Vissa hår kan jag sitta och titta tillbaka nu på och vilja ha tillbaka.

Skolfoto 2004 eller 2005. Jag gick i femman, hade superlångt brunt (naturlig hårfärg) hår, helt oskadat. Kan tycka att jag ångrar mig lite att jag senare klippte av allt och färgade, samtidigt som jag förstår att jag hade tröttnat.
Förlåt för superdålig bild, men man ser kanske lite iaf.
Sen somsagt så klippte jag mig. Jag var töntig och poserade i kameran med händerna på höfterna. Klandra mig inte, vi har alla varit unga. Det jag tycker är kul att se hur jag redan hade bröst i femman, haha :D
Jag började sexan...och skaffade svart hår! Det hann växa en bra bit också. Fast denhär bilden är i mitten av sjuan, hittade ingen annan bra bild.
Jag skaffade extrem sidbena...
...som ibland pryddes av 98723433649st hårspännen. Jag var nu c00l x)
Sen klippte min moster av mig luggen. Jag minns hur mycket jag ångrade det efteråt, den var ju så svårskött och jobbig, men oh va söt den var! Vid denna tidsperiod klädde jag mig bara i svart.

Blek kunde man också vara. Denna bild är knappt redigerad alls, jag var nästintill vit!



Sen provade jag japan-style, varade inte länge som tur var, fan vad jag såg ut på den tiden! Jag har ännu värre bilder, men de vågar jag inte lägga till haha

Sen tröttnade jag och ville bli "riktig emo", så jag klippte emo-frilla :D
Nu i efterhand så ser jag hur sjukt snyggt det hade kunnat vara, dock var jag inte bäst på att styla det så det blev som det blev. Denna bild är tagen precis efter jag var hos frisören.

Sen träffade jag en tjej på emocore som hade dreads. Det ville jag också ha. Jag hittade hairdrobe, skaffade mina egna dreads och ja, sen dess har jag varit hårnörd kan man nog säga.

Det var sjukt fluffigt, det var mina första dreads och jag var inte superordentlig.

Sen tog jag ur dem, och håret hade växt en hel del! Här är det sommar 2008.

Kom på att jag ville ha rosa hår, och började bleka. Blekningsprocessen tog en hel sommar, och jag vill inte ens minnas hur förjävligt det såg ut! Här är en bild iaf.

Här hade jag blekt klart håret, tillräckligt iaf.

Jag färgade rosa för första gången. Det var spännande.

Och så skaffade jag cyberlox för första gången! Fick egentligen aldrig nån bra bild på håret..

Denna bild är tagen av fotografen Erik Lundback. Googla honom!

Sen hade jag rosa. 
'

Och klippte lugg, förberedde mig inför nästa frilla.


Nämligen dessa! Jag älskade detta hår, saknar det supermycket. Det är ett av de finaste hår jag har haft. Funderar faktiskt på att göra något liknande igen. Decemberhår 2008-2009

Såhär supermysigt var det :D

Sen hade jag detta ett tag, typ....fyra timmar.

Innan jag blekte utväxten och det blåa, färgade om rosa och satte i ett set lånade dreads. Dessa är gjorda av Ullo-gullot, jag älskar dethär godishåret och vill gärna ha det igen haha ;D
Detta var februari 2009.

Här har jag tryckt in allt i en stor mössa. Haha!

Sen blektes det, här var det påsk 2009.

Jag provade ett randomhår. Orkar inte berätta hela historien, det är helt enkelt en massa random omatchande dreads i ett stort, tjockt tungt hår. Det blev fult. Jag har ingen bättre bild än denna. Hade de i typ fyra dagar, sen tog jag ut de eftersom det var så sjukt tungt.

Efter det var den rosa färgen ute helt, och jag var platinablond. Det var trevligt.

Men sen tröttnade jag, och skaffade gula naturals. Det var meningen att de skulle vara naturliga, och kunna sätta upp dem, men det blev rätt misslyckat. Satte i lite rosa för att piffa upp det. April 2009.

Sen var jag hos frisören, och för att göra en lång historia kort så blev jag minst sagt nöjd, och satte istället i lite slarviga dreads i godisfärger.

Till skolavslutningen försökte jag piffa upp det lite med färg. Utväxten var rätt nasty vid den tiden.

Så jag provade blått! Det var superfint, jag såg ut som en smurf haha! 
Midsommarafton var det, 2009.

Färgen gick dock ur på en vecka och lämnade efter sig en ljusmesblå ton.

Så jag färgade över det med turkos-grön. Väääldigt impuls!

Och efter London i somras såg det ut såhär, riktigt skabbigt. Juli 2009.

Så, en än gång impulsfärgade jag det lila-rosa. Färgade senare mer lila, men det har jag tyvärr ingen bild på.
Sen blekte jag äntligen utväxten och färgade rosa.

Och satte i de rosa dreadsen från december 2008. Detta håret blev sjukt fint! Färgen matchade perfekt, och där fram hade jag även mina första transisionals!

Efter det satte jag i löshår. Dock så var det clips och jag kände mig inte alls bekväm i det eftersom jag hade såpass kort hår att det syntes. Hade det en gång, sen tog jag ur det och sålde det. Något jag ångrar djupt idag.

Sen rakade jag undercut! Nu i efterhand ser det superläskigt ut, men jag minns hur sjukt skönt det var utan nackhår!

Satte i ett par cyberlox, blev supernöjd :)


Hade dem i Spanien på klassresan, dock så var jag tvungen att ta ut dem :C
Oktober 2009.

Så jag gick med fluffrosa igen. I Spanien i mitten av Oktober 2009.

Kom tillbaka, och färgade mörkblått! Tjoho, det här gillade jag! Såg lite ut som Coraline heh :P
November 2009.


Och när det senare hade tvättats ur lite, blekte jag hela håret med en bleach bath. Fick på något mysko sätt världens underbaraste hårfärg. 
I hårboten var det ljusgult, som fejdade till grönt, blått, lila, rosa, och till sist vitt. Det var sjuuuuukt gulligt och jag fattar inte hur jag lyckades, skulle gärna ha det igen. Dock tvättades det ut, tillsist blev jag platinablond igen.

Satte i pastelldreads gjorda av en annan tjej. De var virkade och superfina, dock väldigt stela så jag trivdes inte så bra. Hade dem i bara en vecka, lite synd nu efteråt. Kanske sätter i dem igen, jag har dem kvar ännu.



Sen efter det, kände jag att jag ville göra något nytt, något drastiskt!
Jag frågade kompisarna, de fick rösta och resultatet blev:


En helt sjuuuukt grön färg, den var GröN I tell you!

Och några av er har kanske sett hur grönt ser ut urtvättat?
Not pretty! Jag hade gult i hårbotten, så jag tvättade dessutom med silvershampoo, vilket gav en hemsk hemsk färg.


Tyvärr har jag ingen bättre bild, men ni ser ju själva...

Efter det...




Kommer vi faktiskt till var vi är nu! Över 50 bilder på fem år, alltså har jag i snitt bytt frilla 10 gånger om året, nästan varje månad! Haha, känns ganska sjukt. Och sen har jag missat typ hälften av alla fula bilder på alla fula frillor man har haft, diverse klippningar som gått fel, diverse blandade hårfärger och så. 

Det var det! And more to come!
Faktiskt, jag har lite hårplaner nu till skolavslutningen. Får se hurvida jag har råd att utföra dem.

Kommentarer
Postat av: Madde

Du är sjukligt söt i ditt nuvarande hår! :)

2010-05-12 @ 16:00:08
URL: http://greendread.blogg.se/
Postat av: Fridde

Tackar :))

2010-05-12 @ 21:33:35
URL: http://friddeotd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0