Nyx Jumbo Eyeshadow Pencil Swatches

Här kommer det lite swatcher på några av Nyx Jumbo pennorna. Jag swatchade inte den vita och den svarta, mest för att de vet man hur de ser ut och sen har jag dem hemma. Detta var alltså dem som fanns på Ica Maxi idag, jag swatchade alla.
Horse Raddish - Yellow - Hot Pink (ser röd ut, det var den inte. Cherry, den är röd) - Orange, Pots&Pans, Strawberry Milk, Purple, Oyster, Slate (inte säker, aldrig hört talas om men den fanns där. En gråsvart med skimmer) - Baby Blue.
Jag ska nog inhandla några jumbo pencil snarast, dock på cherryculture och inte på Ica Maxi pga priset. På cherryculture kostar en jumbopenna 3 dollar, det är ungefär 21 kronor och sen blir det lite frakt på det. På Ica Maxi kostar dem 99 kronor styck. Inte ett dugg värt.
Det fanns andra Nyxgrejer på Maxi också; glitternagellack, foundation, baser, concealers, glittereyeliners och ögonskuggor. Skitsynd att de inte hade läppstiften. (Bra att kolla färger och swatcha.)
Hann inte fota något annat, fotade jumbopennorna mest för min skull faktiskt, eftersom då vet jag vad jag ska ha. Men, jag tänkte att det skulle vara hjälpsamt för någon annan också kanske :)
Pennorna är swatchade på en superblek hud, blekare än Mac NC15.
Min Inköpslista:
Pots&Pans, Lemon (inte med på bilden, en annan grön), Yellow, Orange, Hot Pink, Purple, Oyster (den var nog en av mina favoriter!), baby blue och ev. strawberry milk.
Som sagt, Milk och Black Bean har jag redan :)
Ps. Hårhistorie-inläggert kommer upp snart. Jag jobbar på det. Det är sjukt mycket bilder som ska med, allt ska hamna i rätt ordning, man ska skriva en text till varje bild och...det är uttröttande. Det kommer nog ta längre tid än jag trodde.

Kommentarer
Postat av: Viola, Killer Colours

Sv: Tack hjärtat! Klart du kan passa i det, börja sota litegrann och gå ut i det, sen ökar successivt tills du känner att du fått in snitsen och börjat vänja dig vid att vara ute i det. Alla kan om de bara vill! Det handlar oftast om att man inte är van. :)



Ang. NYX: På Maxi, skämtar du? :D Så himla bra att kunna checka av på riktigt innan man beställer saker!

2010-05-09 @ 21:55:42
URL: http://killercolours.blogg.se/
Postat av: Fridde

Jo, tror det också. jag har provat men jag tror jag har sotat lite för mycket, så det bara ser kladdigt ut. Får öva nån dag när jag inte behöver gå ut och visa mig :P



Nepp, det är sant! De har de flesta färger, och det är super att kunna swatcha. Men även om man bara ska ha en grej är det somsagt inte värt att köpa, så synd att Sverige alltid ska ha så dyrt smink!

2010-05-10 @ 18:03:50
URL: http://friddeotd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0