MAC To The Beach

Ni kanske har hört att jag inte var så supersugen på sommarkollektionen från MAC, förpackningarna är ganska så gräsligt fula och nästan rent av osmakliga enligt mig, de gröna förpackningarna var....uuuuhh!
Hursomhelst, tog jag en tripp in till MAC idag, tänkte spana in Pret a Papier som kom ut i helgen. När jag kommer dit, ser jag To The Beach! Jag gick exited och det var mycket roligt! Även fast förpackningarna var fula kunde jag inte låta bli att pilla lite.
Hipness Powder Blush var en besvikelse, den var inte alls lika fin som på foton jag har sett. Synd.
Sjöhästpudret som skulle vara highlighter var mer pigmenterad och blushig än någon av mina blushes.
Det fanns dock några saker jag blev intresserad av;
Flyrry of Fun lipglass. Bilden är verkligen inte som den ser ut, den är såååå mycket finare irl! Det är ett orange läppglans med massa skimmer i, som jag tyckte var lite blått och turkost. Åh jag blev inte lite kär! Dock har jag inte provat det på läpparna än, vilket jag ska göra när jag åker dit nästa gång, för eftersom mina läppar är så pigmenterade kanske det inte alls blir lika fint på läpparna som på handen.
http://www.temptalia.com/mac-to-the-beach-collection-lipglass-reviews-photos-swatches#more-22514
Pink Rebel Lustre Drops. Lustre Drops'en är repromotade från Style Warrior, från...förra sommaren?
Jag var inte så mycket för MAC vid den tiden så jag kollade inte in dem, men nu så ser jag hur fina dem är! Jag swatchade Pink Rebell på handen och fick en liten omg-upplevelse. Jag älskar highlighters och denna var en hitt! Jag vet inte hur det blir med de andra sakerna men denna ska jag ha!
http://www.temptalia.com/mac-to-the-beach-collection-lustre-drops-review-photos-swatches#more-22567
Sen var det en LE-ögonskugga som fångade min blick. Sweet & Punchy är en stark limegrön med skimmer i, och jag har inget liknande i min kollektion. Jag är supersugen på att plocka upp denna, dock så har jag skaffat mig ett ögonskugge-förbud, att inte köpa fler ögonskuggor innan jag provat alla jag har. Så vi får se med denna. Skimmermoss var också fin men den är permanent så den tar jag det lungt med.
http://www.temptalia.com/mac-to-the-beach-collection-eyeshadows-review-photos-swatches#more-22507
Sist var pennorna. Den turkos-teal-blåa ögonpennan var jag genast igång att swatcha, mest för att jag missade Undercurrent med Art Supplies och jag önskade att denna var lik. Det var den, på sitt eget lilla sätt. Den hade inte alls samma duo-crome-effekt, och var mest bara en blå ögonpenna. Supersynd, men jag var inte längre intresserad. Jag skulle ändå knappt använda den eftersom jag nästan aldrig använder ögonpennor, bara vita till vattenlinjen.
http://www.temptalia.com/mac-to-the-beach-collection-eye-kohls-lip-pencils-review-photos-swatches
Så, denna gång blev det ingen skörd. Men det blir det definitift nästa gång! Då ska jag haul-a och fota, visa vad jag har köpt. Då ska jag även passa på att fota min senaste MAC-haul som jag gjorde för någon vecka sedan; 239 brush, Electric Fuchsia Lipglass och Petals & Peacocks lipstick, som ni aldrig fick se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0